fredag 12 april 2013

Twiggy

Idag är det grått, mulet och trist. Fast jag har sol och blå himmel i hela magen. Det bubblar och känns bra - och trots alla leriga tassar jag torkat, smuts inne och leriga pälsar skrattar jag hela dagen.

För min present som jag fick av mig själv när jag fyllde år är så bra så jag är glad hela tiden. Tänk att jag prickade rätt och lyckades ge mig en bra bra grej, något jag skulle bli så glad för! :-)

Twiggy kommer om en dryg månad, kanske lite till. Fram tills dess njuter jag av vetskapen att vi äntligen skall ha en vinthund i familjen igen!

För alla som undrat - Twiggy heter egentligen Sober´s Trussardia och hon är en liten greyhoundsbaby. :-)

Mamma Soraya med sina fem flickor. Här är de ca ett dygn

2 veckor

2 veckor

4 veckor

7 veckor

7 veckor

5 kommentarer:

  1. Som en dröm går i uppfyllelse även för mig....för det är så skönt att du banar vägen för mig ;-) Sååå glad för din skull och sååå nyfiken :-)

    SvaraRadera
  2. Vi är också jättenyfikna, funderar över hur hon är? Om hon är lik våra whippettjejer som vi hade? Om hon och Tania kan bli bästisar, hoppas det :-)
    Och sen bästis med resten av gängets greyhounds ;-) Bla Holms... Hehe!

    SvaraRadera
  3. Och bästis med min corgi haha. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var är corgin...?
      Twiggy kommer snart, vill gärna ha en kompis :-)

      Radera
  4. Jag är så avundsjuk, avundsjuk, avundsjuk!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera