torsdag 13 juni 2013

Bildbomb - Lilla Fölbabyn Blixten

Idag är det fyra dagar sedan vårt lilla babyföl föddes, ensam i hagen med duktiga mamma Juliet, fyra veckor för tidigt.
Vi (jag) letar efter fel, sjukdomar och tecken på att han skall bli sjuk och dö. För inte kan väl en liten Tuss födas sådär, alldeles för tidigt och bara må bra?

Och medan jag oroar mig över framtiden skuttar Blixten som vi kallar honom för medan vi funderar på ett ordentligt namn, runt i solen i vår trädgård och praktiserar uttrycket "Feeling good" :-)

Döttrarna har fotograferat honom, och visst ÄR han alldeles underbar?
(Bilderna är tagna lite olika mellan hans första och tredje dag på jorden, så han kan vara lite olika stor)

Blixten
ca 10 kg och 51 cm,
ungefär som en whippet i storlek :-) 

Så här snygg är en hästbaby från sidan

Amerikanska Miniatyrhästar skall helst ha ett arabliknande huvud

Knappt född - men ÄLSKAR att springa! 

Och springa....

Jag kan sväääääääva! 

Fast ibland hamnar långa ben alldeles fel

Gräs är inte så gott, men jag låtsas att jag gillar det, och ser stor ut :-)

Hej, vem är du? 
Ibland vill vi inte gå in i stallet, och då får jag åka i famnen,
mysigt och nästan somnar jag med en gång....
Människoslavar är bra att ha :-)
Äta gräs i solnedgången med mamma är mysigt 
TACK för bilderna, Linn och Felicia Lemmeke!

Vill Du läsa om Blixtens förlossning, klicka här
http://kenneljeandark.blogspot.se/2013/06/mamma-du-kan-sluta-oroa-dig.html

4 kommentarer:

  1. Det är helt normalt för häst med plus, minus 4 veckor för fölning. Jag hade ett sto som fick 4 veckor försent istället och det var inte lika kul då förlossningen blev problematisk då fölungen hunnit växa i en månad till.
    Lycka till med skrutten <3
    // Emelie SE*Butt Naked´s

    SvaraRadera
  2. Tänk att en fyra veckor för tidigt född kan skutta o springa så glatt, lite skillnad det mot en människobaby;-)

    SvaraRadera
  3. Fiiina bilder på fina, gulliga hästarna! /D

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad på föl, på bara några dagar. Naturen är rätt fantastisk, när vi låter den sköta sig själv...
    Söööt!
    Anita

    SvaraRadera